Barion Pixel

Hogyan építs fel egy EREDMÉNYES Facebook hirdetést? (szövegírás, képszerkesztés)

Pénzt termelő hirdetéseket készíteni nehéznek tűnhet.

Pedig ha részekre szeded, az egyes egységei nem annyira bonyolultak. Persze, mindenért tenni kell – semmit nem adnak ingyen, de ha kimaxolod a részegységeket, akkor hátradőlhetsz: Innen már csak csinálni kell – és valóban eredményes hirdetéseid lesznek.

Ez a cikk elsősorban a hirdetés kreatív részére, vagyis a képek szerkesztésére, és szövegírásra koncentrál, de röviden belenézünk a technikai, stratégiai részébe is – arról több részletet más, belinkelt cikkeinkben olvashatsz.

Vágjunk bele!

Hirdetések stratégiája – az alfa és omega

Valójában minden itt kezdődik. Ha van egy marketingstratégiád, ami alapján felépíted a hirdetéseket, akkor közepesen sz*r kreatívokkal is pénzt fogsz termelni. Ha nincs, akkor nem. Ilyen egyszerű.

Bevallom, nincs mindig időm a saját hirdetéseinkkel foglalkozni (suszter cipője), pedig én viszem őket házon belül.

Mégis: Jól átgondolt, megfontolt marketing stratégiával megyünk előre. Lehet, hogy tudnék pár ezer forintot faragni a költségeinken havonta, vagy épp 1-2 ügyféllel többet szerezni jobb beállításokkal, szövegekkel… Azonban még így is sok új ügyfelet hoz a RENDSZERÜNK.

Mert ez az egész a rendszerekről szól.

Arról, hogy hogyan jut el egy idegen onnan, hogy nem ismer téged és a problémáját, odáig, hogy imád téged, és mindent meg akar venni tőled – de legalább a főterméked (,ami nálunk például a hirdetéskezelés, nem meglepő módon).

Nem kell ehhez agysebésznek lenni, hogy tudd: Előbb könnyen fogyasztható anyagokat kell mutatni az ismeretleneknek, utána egyre inkább mehetsz a hardcore szakmai tartalmak irányába – így lesz végül valaki a vásárlód.

Na, ehhez kell rendszert építened.

Célközönség

Fontos a hirdetéseknél a célközönség? Igen.

A technikai beállításokon sok múlik? Igen is, meg nem is.

Ha nem vagy tisztában az egyéni és hasonmás célközönségekkel, ha nem tudod, hogyan hozz ki többet a demográfiai alapú célzásból, akkor ezen sürgősen javítanod kell.

Viszont hiába tudod tökéletesen a technikai beállításokat, ha nincsenek BUYER PERSONAid. Ők azok a tipikus vásárlók, akik mindig vásárolnak (/vásárolni fognak) nálad. Ha őket nem ismered alaposan, nincs semmid – és csak vaktában lövöldözöl.

Egyéb technikai beállítások

Rengeteg módon lehet cizellálni egy hirdetést, és a tréningjeinken több száz technikai beállítást szoktam bemutatni a résztvevőknek.

A hirdetés kreatív része: Facebook hirdetés szövegírás, képszerkesztés

Elérkeztünk a cikk lényegi részéhez.

Ha nem készítettél még soha hirdetéskreatívot, akkor főzz le magadnak egy teát / kávét, gondold végig az életed pár percben, és gyere vissza utána – mert szükség lesz a teljes koncentrációdra a következő percekben.

A kreatívon nagyon sok múlik, hiszen ez egy mikromomentum az értékesítésedben: Itt próbálod rávenni az embereket, hogy csináljanak valamit:

  • Kattintsanak
  • Osszák meg, kommenteljesen, kedveljék
  • Csak szimplán olvassák el
  • Nézzék végig a videód
  • Jelöljenek vissza egy eseményt
  • Vásároljanak

Miért nehéz ez?

Azért, mert a fentiek a legtöbb esetben időbe (és/ vagy pénzbe) kerülnek az embernek.

Manapság, amikor az időnk a legdrágább valuta – ráadásul az emberek is kezdenek erre ráébredni – 3x meggondoljuk, hogy milyen videót nézünk végig, vagy milyen cikket olvasunk el.

Facebook hirdetések szövegezése

Még mielőtt belevágunk le kell szögeznem: A szövegírás mára már egy külön szakma lett.

Ez persze nem azt jelenti, hogy szövegíróra lesz szükséged a profi hirdetésekhez, csupán szeretném, hogy komolyan vedd a feladatot.

A szövegírásba bele kell tanulnod.

Ha belekezdesz, nem leszel holnapra az élet császára – de napról napra fejlődhetsz benne.

Beletanulni úgy fogsz tudni – mint ahogy a legtöbb tevékenységbe – hogy a gyakorlatban csinálod. Cikkek olvasása csak akkor segít ebben, ha rögtön kipróbálod, teszteled azt, amit tanultál.

Ezért nézz fel most egy pillanatra a képernyőről, és ígérd meg magadnak:
1. Kijegyzetelem a lényeget
2. Ki fogom próbálni, amit tanultam. Le fogom tesztelni, hogy mi működik nekem (az én vállalkozásomnál) a legjobban.

Címsor írás Facebook hirdetésekhez

Sokan azt gondolják, hogy a címsor írása a Facebook hirdetéseknél csak a Főcímet – azaz a kép alatt lévő szöveget teszi ki.

Én ezt máshogy tanítom.

Címsornak számít a szöveg elején lévő rövid, pár szavas, figyelemfelkeltő mondat is.

Mutatom, hogy a mi szisztémánk szerint ez hogyan néz ki:

Mint mondtam, a szövegírás külön szakma, én pedig nem tartom magam szövegírónak – de egész jól másolok meglévő rendszereket. 🙂

Nézzünk néhány símsor sablont, amit érdemes lehet Neked is kipróbálnod:

  • Így [cselekvés] [számszerű eredmény] [tárgy] [idő] – Így dupláztuk meg egy ügyfelünk hirdetési eredményeit fél év alatt
  • [Cselekvés], mint [ember, akire felnéznek] – Eddz úgy, mint Kathi Béla!
  • [Emberek, akire felnéznek] elárulják, hogyan [csinálják a vágyott eredményt] – Kim Kardashian elárulja, hogyan fogyott le 4 hét alatt 10 kilót
  • Megmutatom, hogyan [cselekvés, amire vágyik] – Megmutatom, hogyan hirdess eredményesen Facebookon
  • Ha nem [csinálsz valamit], [idő] utálni fogod magad! – Ha nem hirdetsz Facebookon, 1 év múlva utálni fogod magad!
  • [Iparágad] legnagyobb tévhite – A fogyókúrázók legnagyobb tévhite
  • [Szám] jel, hogy muszáj [cselekvés] – 3 jel, hogy muszáj hirdetned Facebookon
  • Titok: Így [cselekvés] [eredmény / időtáv] – Titok: Így vírustalanítsd a géped 20 perc alatt
  • Amit minden [buyer personád] tudnia kell(ene) a [valamiről] – Amit minden szülés előtti Nőnek tudnia kellene a szoptatásról
  • Hogyan [eredmény], amikor [várható kihívás]? – Hogyan fogsz edzeni, amikor fáradtan mész munka után?
  • Hogyan szüntesd meg / oldd meg a [várható kihívás]t? – Hogyan oldd meg az edzés előtti fáradtságot?

Ezen kívül mi gyakran használjuk címsornak a…

  • Termék
  • Termék + buyer persona
  • Termék + legfőbb előny

kombinációkat is.

Egy példa a másodikra:

Többek között az elhelyezések miatt is érdemes úgy tekintened az első sorra, mint egy címsor, hiszen ha Instagram hírfolyamban is megjelenik a hirdetésed, akkor például a normál címsorodat ott nem fogja látni a célközönség. 🙂

Törzsszöveg írás Facebook hirdetésekhez

Legalább annyira fontos, hogy a címsorodat jó törzsszöveg kövesse, mint a megfelelő címsor megírása.

Általában a törzsszövegeink felépítése a következő módon néz ki:

  • Címsor (2)
  • (Features) + benefits [tulajdonságok és előnyök)
  • CTA (call to action – cselekvésre felszólítás)

A második sort olyan szempontból zárójelbe lehet tenni, hogy nem minden hirdetés kreatívnál használjuk.

Minél bonyolultabb egy termék, annál jobban racionalizálnod kell a végfelhasználó fejében a döntést – erre pedig tökéletesen alkalmas egy features -> benefits leírás.

Mutatok egy példát:

Ez a sampon rózsaillatú -> Tehát nem leszel büdös a holnapi randevún -> Lehetőség szerint nem üldözöd el életed szerelmét.

(Nem, nem szoktunk ilyen direkt szövegeket írni [kivéve, ha a célközönség megengedi], de azt akartam, hogy megmaradjon a példa jól a fejedben. Remélem sikerült.)

Call to action példák:

  • Kattints a képre további infókért!
  • Nézz rá a termékre MOST!
  • Szeretnéd tudni, mi mindent tartalmaz még? Kattints a képre a részletekért!
  • Jelentkezz MOST a gombra kattintva!

Általános tanács a szövegírás kapcsán: Ezek csak formulák. A Te céged, a Te célközönséged. Valószínűleg, ha ismered őket, tudod a nyelvjárásukat, sokkal jobbat fogsz tudni írni (idővel!).

Hogyan készíts szép képeket a Facebook hirdetéseidhez?

Nem fogok hazudni, nem vagyok egy képszerkesztő varázsló.

Épp egyik kolleganőm se volt kéznél a cikk írásakor, ezért a fent szerkesztett Címsoros kép olyan is lett, amilyen – ennek viszont csak egy szisztéma megértése volt a célja.

Te most a hirdetéseid képeit szeretnéd megszerkeszteni. Ezeknek KELL felkeltenie az érdeklődést. Velük fognak először találkozni a vásárlóid, NEM VELED. Így állj a képekhez. Ők a hírvivőid, értékesítőid.

Amikor nem kell szerkesztened…

A legegyszerűbb helyzet, amikor nem kell képet szerkesztened, és úgy is király hirdetést tudsz csinálni.

Erre példák:

  • Az amúgy is népszerű terméked remekül be lett fotózva, így magával a termékképpel hirdetsz
  • Egy általános cikket hirdetsz a weboldaladon, és szuper képet tudsz választani a Facebook stockphoto gyűjteménykéből (ami egyébként shutterstock, az egyik legjobb ilyen képhalmaz az interneten)
  • Találtál egy remek stockphoto weboldalt, ahonnan választottál 10 szuper képet a hirdetéshez. (néhány példa: Pexels, Pixabay, Unsplash)

Mi azonban a fenti esetekkor is gyakran szoktunk szerkeszteni a képeken, legalább arculati elemeket rárakni (saját színek és esetleg logo), hogy felismerhetőek legyenek a hirdetéseid, barátkozzanak vele a leendő vásárlóid.

Amikor muszáj szerkesztened, de nem értesz hozzá

Amikor még egyedül dolgoztam, és muszáj volt képeket szerkesztenem, akkor találtam rá a Canva.com oldalra.

Ez a legjobb lehetőség abban az esetben, ha nem értesz a PhotoShop-hoz (miközben persze azért szorgalmasan elkezdesz beletanulni a legjobb képszerkesztő programba).

A Canva rengeteg sablont biztosít:

Ráadásul a szerkesztés is roppant egyszerű benne:

Mindezt nagyon méltányos áron: Ingyen.

Van előfizetése a Canva-nak, de még nekem se volt rá soha szükségem marketingesként.

Amit készítettem Canva pályafutásom során a szerkesztőben:

  • Facebook poszt
  • Facebook hirdetésekhez kép
  • Facebook event kép
  • Instagram poszt
  • Facebook borítókép
  • YouTube indexkép
  • Blogposzthoz képek

Ha pedig nem elég Neked a Canva, és valamilyen szinten értesz a PhotoShop-hoz – de nem szeretnél még előfizetni – akkor van a nagy Adobe programnak egy lebutított, internetes, ingyenes változata: A Photopea.

Mivel soha nem voltam egy PhotoShop guru, ezért a munkatársaim hívták fel a figyelmem, hogy vannak különbségek a PhotoShop és a Photopea között – de valamit valamiért.

Konklúzió: Mi legyen most?

Ha az emberek 95%-hoz tartozol, akkor ezt a cikket inkább gyorsan átfutottad, és keveset jegyzeteltél belőle.

Gondold át, hogy mi az amit biztosan hasznosítani tudnál, melyik rész volt számodra a legértékesebb…

Ezek után jönnek a konkrét lépések:

  1. Írd ki a legfontosabb részleteket, amiket tanultál a cikkből (pl. címsorok, törzsszövegírás, vagy képszerkesztés)!
  2. Írj egy konkrét teendőlistát ezzel kapcsolatban!
  3. Adj a teendőkhöz egy megfelelő óraszámot, ami alatt biztosan meg tudod csinálni a teendőket !
  4. Vidd fel a naptáradba a teendőket! Szánj rá dedikált időt, mert így fogod tudni megcsinálni. (Tapasztalat. Ami nincs benne a naptárban [vagy nálunk ASANA projektmenedzsment szoftverben], az nem is létezik.)

Remélem, hogy ezzel a rövid cikkel tudtam segíteni, mert a hirdetéseid kreatív része tényleg nagyon fontos terület.

Ha ebből kihozod a maximumot, az már szemmel látható eredményt fog hozni a vállalkozásodnak.

Sok sikert hozzá!

További blog bejegyzéseink