Hogyan hirdet az ingatlanpiac domináns szereplője – az Ingatlan.com Facebook-on?

Az online ingatlanhirdetések piacán domináns az Ingatlan.com – derül ki a Digitalhungary cikkéből – de vajon mit mutatnak a hirdetéseik a közösségi oldalakon?

Egy ekkora szereplőnek már-már illendőségből is érdemes komoly erőforrásokat fektetnie (anyagi és emberi) a hirdetésekbe, arról nem is beszélve, hogy busás megtérüléssel tudnak megjelenni ezeken a felületeken – szemben mondjuk egy kevésbé mérhető plakát vagy TV reklámmal.

Ettől függetlenül persze több iparágban is előfordul, hogy a piacvezető nem aknázza ki 100%-ig ezeket a lehetőségeket – csupán jelen vannak, ‘hirdetgetnek.

Ide sorolnám a Tesco-t is, akikről a legutóbbi hasonló cikk szólt.

Nézzük meg, hogy az Ingatlan.com mennyire aratja le ezeket a babérokat.

Kezdjük az értékeléssel, aztán fejtsük ki bővebben a szempontokat:

Naprakészség: 10/10
Remarketing: 10/8
Kreatívok: 10/8,5
Márkaépítés: 10/6
Social proof elemek: 10/5
Összpontszám: 10 / 7

(Az összpontszám nem átlag, hanem minden esetben az összkép alapján a meglátásom.)

A hirdetések naprakészsége Facebook-on, és Instagram-on

Az értékelés során mindig nagy segítségemre van a Facebook ads library, ahol bármelyik cég hirdetéseire rá tudsz lesni – persze csak a kreatívokra.

Ebben az eszközben szerencsére tökéletesen látszik, hogy mikor lett 1-1 hirdetéskreatív publikálva – így könnyű következtetéseket levonni.

Egy jó hirdetéskezelő A/B tesztel, célközönségeket variál, képeket cserél, szövegeket módosít, és szép fokozatosan skáláz – így mindig vannak új kreatívok a fiókban, bármikor is ránézünk.

Az ingatlan.com pedig követi ezt az alapelvem: Utoljára tegnap raktak fel új hirdetést, de látszik, hogy minden hónapban jó pár új kreatív van, nálam ez csillagos 5-ös. (vagyis 10 pont.)

Remarketing

Az előző cikkben (Tesco hirdetéseinek elemzése) ez a szempont még újravásárlás ösztönzéseként szerepelt, azonban 1-2 építő jellegű kritika után újragondoltam, hiszen ez túl konkrét volt a többi összehasonlítási ponthoz képest. Ráadásul a remarketing sokkal jobban összefoglalja, amit szeretnék mondani.

Ha egy ember túl sokszor látja ugyanazt a kreatívot, az unalmassá válhat, ráadásul gyakran egy ‘majdnem vásárló esetében jobban működik, ha személyre szabott kreatívot látnak.

Pl:

  • „már csak egy lépés választ egy a vásárlástól…”
  • „hozd meg a döntést MOST!”

Ezek a kreatívok sokkal jobban is működnek általános társaiknál.

Az viszont, hogy használ e ilyet egy cég, nos… igen nagy kutatómunkába kerül utánajárni.

Az ingatlan.com esetén azért viszonylag könnyű dolgom volt, mivel több olyan kreatívuk is van, ami arra utal, hogy

  • lakást keresek
  • eladni szeretnék

Erre néhány példa:

Itt vevőként kerültem a remarketing rendszerbe
Itt pedig eladóként

Persze ez csak következtetés, de abból az erős fajta.

A remarketing hirdetések ettől még nem tökéletesek, nincs cizellálva, sürgető üzenetet például nem találtam. (ami azoknál működik, akik 3 napon belül jártak az oldalon)

Bár már így is átlagon felüli. 8-as!

Kreatívok

Az utóbbi időben felrakott szép, szerkesztett képek sokat dobnak az összképen, éppen ezért ebben is erős pontszámot érdemel a portál.

A lakás alapvetően egy vizuálisan elég könnyen megjeleníthető termék, szemben mondjuk egy szolgáltatással, amit sokkal nehezebb képekkel, videókkal átadni.

A tökéleteshez még hiányzik nekem egy kis plusz, például videók, vagy még több grafikailag szebb kép.

Azért egy ekkora cégnek mégiscsak nagyobb erőforrásai vannak, mint egy mikrovállalkozásnak, éppen ezért illene is többet kihozni a dologból.

Erős pontszám, de várnék még egy kis pluszt tőlük: 8,5

Márkaépítés

Sokféleképpen lehet értelmezni a márkaépítést hirdetésekkel, az én olvasatomban ez olyan tartalmak hirdetését jelenti, ami nem direkt sales céllal fut.

Tehát az ingatlan.com-nál ez a lakásfeltöltést, és ingatlanvásárlást NEM célzó hirdetéseket jelenti.

Még egy ekkora cég esetében is érdemes márkaépítésről, mint lehetséges célról beszélni, hiszen a piacvezető szerepet is meg kell valahogy tartani.

Nézzünk néhány ilyen hirdetést a repertoárból:

Az ötlet szimpatikus, és érdemes ilyen típusú aktivitásra rávenni embereket – hiszen utána bekerülhetnek például a remarketing rendszeredbe.

A TV-s, rádiós megjelenés nagyon jó márkaépítő, és social proof eszköz (ez annál a résznél is szerepelni fog). Szóval ha Neked volt ilyen, Te is építsd bele a hirdetési rendszeredbe mindenképp!

A semminél mindenképpen sokkal jobb a helyzet, de én ennyit találtam.

Amivel fel lehetne dobni, és ezeket hirdetni is kellene:

  • Cikkek ingatlanvásárlásról
  • Cikkek arról, hogyan, és kinek add ki a lakásod
  • Cikkek ingatlanok eladásáról
  • Cikkek felújításról DIY és szakemberrel
  • -> és ezekből születhetne videó is

Szóval nálam a márkaépítésre egy gyenge 6-os így a pontszám.

Social proof elemek

Az előző pontban kifejtettem, hogy milyen ügyes, hogy használják a TV-s szereplést hirdetésként.

Azonban nem csak egy ilyen médiamegjelenésük volt mostanság: Kicsi kutatással találtam az utóbbi egy évből:

  • Több TV szereplést (ATV-ben többször, átlagban 2 havonta 1)
  • Rengeteg online cikket, amiben hivatkozzák az oldalt, vagy a tulajdonost és az oldalt
  • Több tavalyi rádiós szereplést (Kossuth rádió pl.)

Egy szó, mint száz: ebből is jóval többet lehetne kihozni.

Persze nem csak a közszereplés az egyetlen ilyen eszköz, aminek segítségével bizalmat lehet építeni a célközönség szemében – és ezeket hirdetésekben is szuperül lehet(ne) használni:

  • Vásárlói visszajelzések (megoszthatnák, hogy itt van Kovács Pista bácsi véleménye, aki az Ingatlan.com-on adta el tanyáját, és vett egy új házat az árból.)
  • Híres emberekkel együttműködés (persze fontos, hogy hiteles legyen! Pl. Magyarósi Csabának van ingatlanfelújító vállalkozása, vele biztosan lehetne szponzorált adást egyeztetni.)
  • Szakértőkkel együttműködés (befektetői oldalról pl. híres befektetőkkel műsort forgatni)
  • Social media visszajelzések, elemzések

Így a social proof a van is és nincs is állapotában 10/5 pontot érdemel nálam.

Összegzés

Most lehet kicsit úgy érzed, hogy csak a hiányosságokat látom – de ez nem igaz.

Az Ingatlan.com átlagon felül teljesít a hirdetéseivel, sokkal többet hoznak ki az egészből, mint más, hasonló méretű cégek.

A hibák felfedezésének pont az a célja, hogy inspiráljon téged, mi mindent meg lehetne valósítani nálatok.

Ha pedig nem is konkrétan Te fogod megvalósítani, akár segíthet egy kivitelező cég is benne, mint mi például.

Akárhogy is valósítod meg, a lényeg, hogy lásd: Mekkora potenciál van ezekben a hirdetésekben, és mennyi célt támogathat egyszerre. (kezdve a márkaépítéstől egészen a direkt értékesítésig.

Írj egy listát már most, hogy mit kellene megvalósítani, és kezdj bele minél hamarabb!

További blog bejegyzéseink