Esettanulmány: Szolgáltatóként ügyfélszerzés Facebook-ról? Lehetséges!

Sok vállalkozásnak jelent kihívást az ügyfélszerzés, különösen ebben a 2020-2021-es időszakban.

Bár az emberek alapvetően kevesebbet költenek mindenre és óvatosabbak is, de ha az ember folyamatosan foglalkozik az új ügyfelek megszerzésével, behozásával, nagy probléma nem lehet.

Így tesz az egyik ügyfelünk is, aki az egyik nyugati országban él, és adózással, adóbevallással foglalkozik. Nézzük meg, hogyan hoztunk neki több, mint 400 ügyféljelöltet az elmúlt pár hónapban!

Mi volt, mielőtt elkezdtünk együtt dolgozni?

Gábor már előttünk is foglalkozott adózás témával, viszont általában ajánlásokból jöttek a megkeresései, ami elég kiszámíthatatlan.

Persze ha volt egy elégedett ügyfele, azok mindig ajánlották, de ez teljesen ad hoc jelleggel történt. Volt, amikor több ügyfele jött ajánlásokból, máskor kevesebb – többek között ezt szerettük volna közösen stabilizálni a hirdetésekkel.

Gábor előttünk párszor hirdetett a bejegyzései kiemelésével, de a hirdetési fiókot teljesen 0-ról indítottuk, így könnyebb kiszűrni, hogy milyen eredményeket hoztunk.

Milyen célokkal indultunk neki az együttműködésnek?

Mint a legtöbb KKV ügyfelünknek, Gábornak is a legfontosabb az ügyfélszerzés volt – szeretett volna az adóbevallásra ügyfeleket szerezni, valamint az egyéb pénzügyi termékekre is – mert ezzel is foglalkozik.

Vannak azonban más célok is, mint az oldal kedvelésének feltornázása, a weboldal látogatottságának növelése, amivel szintén érdemes foglalkozni – de a fő fókusz egy mikro / kisvállalkozásnál mindig az ügyfélszerzés kell legyen – akár Te csinálod a hirdetéseid, akár kiadod egy olyan ügynökségnek, mint mi.

Ebből a képből egyébként elég jól látszik, hogy pontosan hol kezdtünk el együtt dolgozni, az előző hónapokban így alakultak az oldal kedvelései:

Fontos az üzenet, de maga a szolgáltatás is

A hirdetések sikeressége nagyjából két fontos összetevőből áll:

1. Maga a szolgáltatás

Ha a szolgáltatásra szükségük van az embereknek, sokkal könnyebb rá jól működő hirdetéseket készíteni, és minél több embert rávenni, hogy jelentkezzenek, érdeklődjenek a szolgáltatás iránt.

2. A szövegek, kreatívok kidolgozása

Ha az igény adott, akkor már csak a tálaláson múlik minden. Gyakran mondjuk, hogy legyen könnyen érthető, befogadható – nem feltétlen kell mindent túlbonyolítani.

Sokszor szoktunk kísérletezni, több képet és szöveget kipróbálunk mindig, de ennél az ügyfelünknél is éppen az egyik legegyszerűbb kreatív hozta a legjobb eredményt – ebből 147 jelentkező jött:

Milyen eredmények születtek?

Az eddigi együttműködésünk alatt sikerült neki 416 db érdeklődőt hozni, mindössze 299 970 forint elköltésével.

Fontos tudnod, hogy nem minden érdeklődőből lesz ügyfél, de ha a jelentkezés után viszonylag hamar (24-48 órán belül) beszélsz az űrlapot kitöltőkkel, és a jelentkező minősége alapján változtattok a hirdetéseken (akár az ügynökséged, akár Te ha te kezeled), akkor nagyon szép eredményeket lehet elérni már ennyi jelentkezőből.

Szolgáltatók az alapnak 10-15%-os lezárási mutatót szokták venni, de abban egyetérthetünk, hogy könnyen el lehet érni 30-40%-ot is, ha az ember egyrészt foglalkozik megfelelően a jelentkezőkkel, másrészt a szolgáltatás is olyan amire tényleg szükségük van az embereknek – vagy tényleg akarják.

Milyen eszközöket használtunk, hogyan jöttek be a jelentkezők?

Egyrészt a Facebook-nak a hirdetéskezelőn belül van egy szuper funkciója, aminek a segítségével még saját weboldalra sincs feltétlen szükség – ettől függetlenül azért javasoljuk, hogy Neked legyen.

Gábornál elsősorban a Facebook-on belüli űrlappal hoztunk jelentkezőket, ügyféljelölteket.

Leteszteltünk több fajta célzást is természetesen, 20+ képes kreatívot, és ezekhez is mindig több címsor, valamint szöveg társult.

A lényeg, hogy minél többet tesztel az ember, általában annál jobb eredmények sülnek ki belőle a hirdetésknél.

Ezen kívül persze futtattunk oldalkedvelés célú hirdetéseket is, a weboldalra is vittünk látogatókat – szóval kihasználtuk a rendelkezésre álló lehetőségeket. 🙂

Hogyan tovább, mit vigyél magaddal?

Egyrészt azt már le sem írtam az elején, hogy érdemes a Facebook hirdetéseket ügyfélszerzésre használni, szerintem ezzel a cikk alapján Te is egyetértesz.

Ha most még nem értesz hozzá, az sem gond, sosem késő elkezdeni. Egyrészt bele tudsz tanulni Te magad is, vagy kiszervezheted egy olyan ügynökségnek, mint amilyenek mi vagyunk pl.

A tanulásban is tudunk segíteni, mert bár rengeteg tananyag elérhető az interneten erre (is), de mi napi szinten ebben dolgozunk. Másrészt ha kiszerveznéd, inkább kiadnád profiknak, abban is szívesen segítünk. 🙂

Bármelyik verzió is szimpatikus, jelentkezz itt az űrlapon egy ingyenes telefonos beszélgetésre, ahol segítünk elkalauzolni, megválaszoljuk a kérdéseid, és megnézzük hogy mi a legjobb Neked! 🙂


.

További blog bejegyzéseink