Szerencsére nagyon sok megkeresés érkezik be hozzánk minden hónapban, és gyakran felmerülő kérdés, hogy „mennyibe kerül hirdetni Facebook-on?”. Egyes vállalkozóknak tetszik, hogy viszonylag kicsi befektetéssel is el lehet indulni a hirdetésekkel, persze vannak olyanok is, akik már ezeket az árakat is sokallják.
Egyáltalán mi számít drágának, vagy miért számít(ana) drágának hirdetni Facebook-on és Instagram-on? (A cikk további részében ezekre összefoglaló néven Facebook hirdetésként fogok hivatkozni, mert a hirdetés feladása ugyanarról a business facebook felületről történik.)
Akkor most mennyibe is kerül hirdetni Facebook-on?
Kezdjük az alapoknál: A Facebook nem egy óriásplakát, amit megveszel havonta 300 000 forintért, és ennyibe kerül, pont.
Ha szeretnél a Facebook-on hirdetni, a legkevesebb összeg, amivel el tudsz indítani egy kampányt, az nagyjából 1$ körül van, ami Ft-ban 300-330 forintot jelent.
Tehát ha minden nap szeretnél hirdetést futtatni, akkor az minimum 9000 forintodba fog kerülni egy hónapban.
Persze nem ilyen egyszerű a képlet, mert ebből a napi 300 forintból elég karcsú eredményeket lehet elérni.
Van pár irányszám, amire tudunk árat mondani, de hogy konkrétan mennyibe kerül Facebook-on hirdetni, azt TE döntöd el, hiszen Te adod meg a hirdetési büdzsét (vagy az ügynökséged, de ez is általában veled megbeszélve történik).
Mennyibe kerül egy kattintás?
Egy kattintás akár már 5-10 forintból is kihozható (ez azért elég ritka eset, de 2021-ben volt olyan, hogy egy magazin ügyfelünknek 4 forintért vettünk kattintásokat), de gyakran vásárlás célú hirdetéseknél elérheti a 100-200 forintot is. Kattintás célú hirdetéseknél ez valahol 20-80 forint között szokott lenni, témafüggően.
Mennyi egy vásárlás (termékeknél, pl webshop)?
Nehezebb kérdés, mert van példa a 400 és a 20 000 forintra is. És tudod mi a durva? Mindkettő meg tudja érni. (pl egy 500 000 forintos kondigépnél ahol van 100 000 forint árrésed inkább vegyél 20 000 forintokért 100 db vásárlást, mert így lesz 8 millió profitod, mint 5000 forintokért 20-at, mert így csak 1,9 millió profitod lesz, hiába került negyedannyiba egy vásárlás).
Mennyi egy lead (szolgáltatásra érdeklődő, aki megadja a telefonszámát is)?
Ez is változó. Az egyik klímás ügyfelünknek szezonban ez volt, hogy 200 forint alatt volt, de egy B2B ügyfelünknél pl a 10 000 forint is teljesen rendben van.
Akkor ez most hogy van? Mindenkinek más éri meg?
Pontosan. Ahogy láthatod, business model (üzleti modell), termék, profit függő az, hogy kinek mennyiért éri meg eredményeket hozni.
Tényleg „drága” Facebook-on hirdetni?
Attól függ, hogy honnan nézzük.
Ha egy vállalkozás eddig nem hirdetett, nem költött marketingre folyamatosan, akkor lehet annak számít.
Nagy, sikeres cégek vezetői egyébként azt javasolják, hogy legalább a bevételed 10-15%-át költsd marketingre – akár már az elejétől, hogy szokd, ez így természetes.
Vagyis ha van 2 millió bevételed, 200 000 forintot nyugodtan el lehet hirdetni Facebook-on.
„Na jó, de miért hirdetnék el ennyit?”
Egyszerű: Hogy még több bevételed, profitod legyen.
Kérdem én: Nem lenne szuper, ha volna egy automata, amibe ha évente beraksz 1 forintot, kiesne belőle 2? És ha ugyanez a szám 10 millió és 20 millió lenne?
Minden nézőpont kérdése. Ha volna egy ilyen automata, a világ összes pénzét megpróbálnám összeszedni, hogy minél többet dobhassak bele – és év végére minél több jöjjön ki belőle.
Persze könnyű semmiképp nem lesz.
Szuper termék, jó ügyfélszolgálat és webes megjelenés kellei fog hozzá. Lehet, hogy ez elsőre nem fog menni. Lehet, hogy nem lesz minden tökéletes. De ha a végére minden jó lesz, megéri.
Azt javaslom, hogy kezdd el mindenképp, még ma. Kezdj el hirdetni, hogy minél hamarabb ott tarthass, hogy vásárlókat / ügyfeleket hoznak a hirdetések . Csináld ügynökséggel, vagy egyedül, megéri.