A Facebook jelenleg a legnagyobb közösségi oldal – nem csak Magyarországon, hanem az egész világon. Ha céged van, vagy csak a hobbidnak szeretnél egy Facebook oldalt indítani, akkor biztosan szeretnél jelen lenni Mark Zuckerberg oldalán.
A cikk célja egy új Facebook oldal létrehozása: Megmutatjuk, hogyan hozd létre lépésről lépésre, és milyen alapbeállítások szükségesek, még mielőtt meghívod például a közeli ismerőseid, hogy kedveljék.
Hozzuk létre a Facebook üzleti oldalad!
Ebben a cikkben nem fogjuk a világot megváltani azért, szóval tényleg az üzleti / céges oldalad létrehozására fogunk fókuszálni. Ha szeretnél többet megtanulni a témában, hogy hogyan csináld hatásosan a Facebook marketinget, akkor mindenképp érdemes elolvasnod a szövegen linkelt cikket is.
Nézzük lépésről lépésre, hogy mit kell tenned az üzleti oldal létrehozásához.
Facebook oldal létrehozása
1. Kattints a kis háromszögre a Facebook-on, jobb felül!
2. Most nyomj rá az oldalak kezelése gombra. Ha nincs ilyened, akkor az oldal létrehozása gombot fogod látni, kattints oda!
3. Az oldalaid kezelésénél lesz egy gomb, hogy oldal létrehozása. (Igen, nekem van egy pár, az összes ügyfelünkéhez hozzáférek.) Ha nem találod ezt a linket, kattints ide, és biztosan el tudod kezdeni a létrehozást: Facebook (www.facebook.com)
4. Döntsd el, melyik kategóriába tartozik az oldal, amit létre akarsz hozni. Ha pl. magadnak szeretnél egy üzleti oldalt, ami a neveden szerepel, az közszereplő kategória lesz. Ha a márkádnak, vállalkozásodnak, akkor értelemszerűen az első
5. Vállalkozás / márka esetén a kategória kiválasztása után gyakran meg kell majd adnod a vállalkozásod címét. A Facebook csak hiteles vállalkozásokat akar látni az oldalán, ezért természetes, hogy információkat kér. Megadhatod a vállalkozásod székhelyét, mert nem kötelező megjeleníteni az oldalon.
6. Meg is született a Facebook üzleti oldalad! Ideje elkezdeni kicsit felturbózni marketing szempontból.
Hogyan tovább? Töltsük fel tartalommal az üzleti oldalad!
Nagyon egyszerű lesz a következő néhány lépés, amit egyébként józan paraszti ésszel is logikusan meg kell csinálnod. Facebook oldal létrehozása után a legtöbben üresen hagynak olyan fontos mezőket, amelyek hozzájárulhatnak a későbbi sikerhez.
Legyen felismerhető a márkád az oldalról
Legtöbbször azt szoktam mondani, hogy profilképnek mindenképp a márkád, céged logoját érdemes használnod. Ha még nincs ilyen, akár meg is tudod magadnak tervezni pár pillanat alatt a Canva-ban például, vagy ha grafikában otthon vagy, akkor Illustrator-ban / PhotoShop-ban.
Jobban mutat sokkal, nem? (Te NE lopd le a Daniel Wellington logot és karórákat a Google-ből, mert ez nem visz előre, de a cikk kedvéért szuper illusztráció.)
Töltsd ki a névjegyet minél részletesebben, hogy az érdeklődők többet megtudjanak a vállalkozásodról!
Nézzük mi mindent érdemes itt megcsinálnod, röviden, felsorolva:
- Változtasd meg a Facebook-os linked, hogy fogyasztható legyen (felhasználónév létrehozása)
- Add meg, mikor indultatok év szerint, főleg ha ez nem mostanság volt! Építi a hitelességet, ami marketing szempontból fontos
- Elérhetőségek: e-mail, telefonszám, weboldal, minden jöhet, ahol téged elérnek a vásárlók
- Írd le a történeted, hogy hol ér utol a sajtó (impresszum), valamint minden fontos infót a vállalkozásodról!
Hogyan tovább?
Nagyszerű, hogy elkészültél első üzleti oldaladdal Facebook-on, viszont azt tudnod kell, hogy most még hossz út áll előtted.
Ha tényleg ez volt az első (az sem gond), akkor mindenképp olvasd el a Facebook marketing alapjairól szóló cikkünk, ami folyamatosan frissül.
Az biztos, hogy folyamatosan szeretnél majd posztolni és hirdetni a siker érdekében, de erről írok a fenti cikkben, és a weboldalunkon található többi tartalomban is.
Hajrá, sok sikert!