Ha valamilyen szinten foglalkozol tartalomgyártással, egészen biztosan találkoztál már a Facebook Creator Studio nevével. Az eszközzel, melynek segítségével Facebookos és Instagramos marketinged alappilléreit is egy helyen tudod kezelni.
Most bemutatom, mit is takar pontosan a Creator Studio elnevezés, és mire használhatod azt a Facebook posztjaid hatékony időzítésén és kezelésén túl.
Mit kell tudnod a Creator Studioról?
A Creator Studio A Facebook által fejlesztett tartalomkezelő megoldás, mely minden fontos eszközt biztosít annak érdekében, hogy összes Facebook-oldal és Instagram-fiókod kontentjét egy helyen kezelhesd.
A Crator Studio a posztok eredményes időzítése és közzététele mellett segít abban, hogy hirdetéseid és bevételszerzési lehetőségeid is kézben tarthasd, valamint a teljesítmény hatékony mérésére is kiváló lehetőséget biztosít.
Mire használható pontosan a Creator Studio?
A Creator Studio funkicói meglehetősen szerteágazóak Azonban attól függően eltérőek, hogy Facebook- vagy Instagram-fiókot szeretnél kezelni segítségével. (Természetesen egyszerre mindkettőt is megteheted.)
A választáshoz nincs más dolgod, mint az oldal tetején található Facebook vagy Instagram ikonra kattintanod.
Facebook oldalak esetében a következőket lesznek a lehetőségeid:
- Tartalmakat hozhatsz létre: publikálhatod, időzítheted, vagy épp piszkozatként elmentheted a szöveges posztjaidat, képeidet, vagy videós kontentedet.
- Egy helyen láthatod az oldalaiddal kapcsolatos eseményeket: ha egyszerre több oldalt is kezelsz, A Creator Studio keretében egyfajta hírcsatorna formájában láthatod és kezelheted az ezekkel kapcsolatos történéseket.
- Egy helyen oszthatod ki a hozzáféréseket: A Creator Studión belül intézheted az oldalaiddal kapcsolatos adminisztrátori, szerkesztői hozzáférések kezelését is.
- Megtekintheted a fontos elemzéseket: minden lényeges információt megtudhatsz az oldalaid teljesítményét, elérését és bevételszerzési lehetőségeit illetően.
- Láthatod az üzeneteket: a Creator Studio felületén az összes általad kezelt oldal levelezését egy helyen kezelheted.
- Egy helyen intézheted a bevételszerzéssel és jogdíjakkal kapcsolatos dolgokat: Saját tartalmaid védelmében segít a Right Manager opció, míg a Monatization fül alatt az üzleti partnerekkel történő együttműködést, valamint tartalmaidba ágyazott hirdetésekért, előfizetéses tartalmakért járó bevételeket kezelheted.
Ha pedig Instagram-fiókot szeretnél kezelni, akkor az alábbi dolgokra lesz lehetőséged a Creator Studio keretein belül:
- Elérhetők lesznek azok az adatok, melyek megmutatják, hány ember nézte meg a posztjaid és lépett interakcióba velük.
- Az „Elemzések” segítségével szinte minden marketingszempontból fontos információt megtudhatsz követőidről.
- Megtudhatod, a látogatók milyen forrásból találnak rá tartalmaidra és kattintanak rá profilodra.
- Egy helyen kezelheted a bejövő üzeneteid.
Ki használhatja a Creator Studiót?
A Creator Studiót az adott oldalak kezelői közül bárki számára elérhető. Az adott oldalon betöltött szerepkör azonban meghatározhatja azt, hogy konkrétan milyen információkat láthatsz, és milyen műveleteket végezhetsz a segítségével.
Egy oldal adminisztrátora például más jogokkal rendelkezik, mint egy szerkesztő, így utóbbinak bizonyos funkciókhoz és statisztikai adatokhoz egyértelműen nincs hozzáférése.
A Creator Studio és az Instagram összekapcsolása
Ahhoz, hogy a Creator Studiót Insta-fiókoddal is használhasd, először is össze kell kapcsolnod őket. Ehhez rendelkezned kell egy működő Facebook oldallal és egy üzleti, vagy tartalomkészítői besorolással rendelkező Instagram-profillal.
A két fiókot összekapcsolása után a Creator Studióba belépve, az Instagram ikonra kattintva integrálhatod az eszközt üzleti Insta-profiloddal, tartalmaidat pedig ezután a számítógépen is ugyanolyan hatékonyan kezelheted, mint a mobilalkalmazáson belül.