A Facebook ma már általánosan elfogadott marketingeszköz, sőt az online marketing egyik alapja. Facebook-hirdetések nélkül már aligha készül marketingkommunikáció. Jogosan merül fel tehát a kérdés: ki csinálja a hirdetéseket, Te vagy egy marketingügynökség? A következőkben segítünk abban, hogy ne legyen olyan nehéz a döntés.
2020-ban a Facebook már nem egy olyan közösségimédia-felület, ahol cicás képeket posztolsz és belépsz a helyi hobbikertész-csoportba.
Sokkal inkább kőkemény business, ahol – csak Magyarországon – több mint 6 millió embernek célzottan (és személyre szabva) juttathatod el a céged üzenetét, termékeit és szolgáltatásait.
Hiszen a Facebook-algoritmus sosem alszik. Folyamatosan figyeli, hogy miket kedvelsz, miket osztasz meg, mire keresel, mi érdekel téged. Egy olyan képet alkot rólad, amiből kiderül mi a munkád, milyen a családod, kik a barátaid, mi a hobbid, milyen zenét szeretsz, stb.
Elképesztő, mennyire pontosan le tudná írni ez a közösségi oldal, milyen ember vagy. És ezt teszi mindenkivel, aki az oldalon jelen van: ezért is lehet annyira jól kihasználni hirdetési felületként.
Miért jó a Facebookon hirdetni?
Gyakran felmerül még ez a kérdés. Még úgy is, ha az adatok egyértelmű képet festenek.
A Facebook- algoritmus segítségével – és természetesen a célcsoportod ismeretével –, olyan hirdetéseket hozhatsz létre, amelyek pont oda és akkor jutnak el, amikor kell.
A legtöbb vállalat tisztában van azzal, hogy a közösségi oldalakon való hirdetések nélkül – legyen szó B2C vagy B2B területről –, az üzenetek sokkal kevesebb emberhez jutnak el, mint akkor, ha jól kivitelezett hirdetési stratégiát folytat.
A Facebook-követőkódnak köszönhetően megismerheted a célcsoportod felhasználói útvonalát, láthatod, milyen oldalakat böngészett, mikre keres rá.
Arról nem is beszélve, hogy habár az az általános gondolkodás, hogy a Facebook az aktív felhasználók közül főként a 18-24 és 25-34 éves korosztályokban népszerű, a valóság az, hogy egyre inkább a középkorú emberek platformjává válik.
Tehát a hirdetésekkel voltaképp már bármilyen életkorú felhasználót elérhetsz. Itt a legnagyobb különbség a használati eszközben rejlik:
- míg a fiatalok elsősorban mobilon,
- addig az idősebbek desktopon is használják a felületet.
A hirdetések legfőbb előnye pedig a változatosságban rejlik. Korosztályra, érdeklődési körre és használati eszközre optimalizálhatod a Facebook-hirdetéseidet, különféle kreatív lehetőségekkel, és konverziós célokkal.
Azon túl, hogy márkát építesz, weboldalra terelsz vagy a szolgáltatásod népszerűsíted, olyan kommunikációs célokat is kitűzhetsz, amelyek segítségével az emberek nemcsak látják, hanem beszélnek is a tevékenységedről.
Mit tarts szem előtt Facebook-hirdetésnél?
Ennél a pontnál jön el a kérdés: jó, de mikre kell figyelnem elsősorban, ha hirdetni akarok a Facebookon?
Elsőként az alábbi alapkérdéseket kell figyelembe venned :
- kiket akarsz elérni a hirdetéssel?
- hol akarod elérni őket: desktop, mobil vagy mindkettő?
- milyen kreatív lehet a leghatékonyabb a hirdetésben?
- hova vezetnéd őket, és mi várná őket azon az oldalon?
- mi a célkonverzió: feliratkozás, vásárlás, ajánlatkérés vagy egyéb?
- mivel tudod meggyőzni őket?
Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, félig már nyert ügyed van. Azonban a hirdetés beállításához jó, ha további elemekkel is tisztában vagy.
Egy jól összerakott Facebook-hirdetés segítségével ugyanis:
- a célcsoportodat pontosan célozhatod földrajzi hely, nem, életkor, érdeklődési kör szerint is;
- egyetlen atombiztos hirdetéssel rengeteg potenciális vásárlót érhetsz el;
- ha jól állítottad be a hirdetésedet, csak a kiválasztott célcsoport látja azt;
- a jó öreg remarketing segítségével a korábbi látogatókat, vásárlókat újra elérheted;
- a Facebook mellett Instagramon és Messengerben is megjeleníthetők a hirdetéseid;
- ha célod a weboldalra terelés, a látogatószámot nagy mértékben növelheted;
- a hirdetési költségeid kiszámíthatók;
- a felhasználók aktivitását növelheted;
- jobb lesz a konverziós arány;
- és egy plusz öröm a végére: az eredmények mérhetőek és átláthatóak.
Ha ezekkel tisztában vagy, érthető, hogy felmerül benned: miért ne csinálhatnám én magam a Facebook-kampányaimat?
Mikor hasznos, ha te magad kezeled a Facebook-hirdetéseket?
A legtöbb cég előbb-utóbb eljut arra a pontra, hogy már nem elég a mezei Facebook-kommunikáció: hirdetésekre is szükség van. Ilyenkor pedig, elsősorban költségszempontból, arra a következtetésre jutnak, hogy ők maguk is el tudják kezdeni a hirdetések futtatását.
Ebben az esetben általában kisebb bevételű cégekről van szó, ahol még nagyon okosan meg kell tervezni, mire is megy el a beáramló bevétel. Gyakran a kisebb foglalkoztatású cégek nem engedhetik meg maguknak, hogy saját social media managerrel rendelkezzenek, és azt sem, hogy ügynökségre bízzák a napi feladatokat.
A másik gyakori szempont általában a csalódottság. Amikor egy vállalat már kiszervezte a Facebook-hirdetés kezelését, de az balul sült el. A kampányok nem megfelelően lettek összerakva, a hirdetési fiók pedig inkább emlékeztetett egy kezdő bénázására, mint eredményes, számokat hozó felületre. Ilyenkor érthető, hogy nem szívesen szervezi ki újból a feladatot.
A saját Facebook-hirdetések előnyei
Ekkor döntesz úgy, hogy saját kezedbe veszed az irányítást, és nekilátsz a hirdetéseid elindításának.
Mikor származhat ebből előnyöd? Például akkor érdemes saját kézben tartani a hirdetéskezelést, ha:
- valóban nagyon alacsony hirdetési költségeket tudsz rászánni;
- értesz hozzá és csináltad korábban;
- tudsz és akarsz időt szánni arra, hogy megtanuld a Facebook-hirdetéskezelő használatát A-Z-ig;
- a cégednél van hozzáértő;
- tudsz dedikálni egy olyan embert, aki elsajátítja a megfelelő szaktudást, és a továbbiakban kezelni tudja a felületet – és nem megy el a cégedtől.
A saját Facebook-hirdetések hátrányai
Ha azonban a fenti feltételek nem teljesülnek, az előnyöket felváltják a hátrányok.
Ezek lehetnek a legnagyobb gondok, ha nem értesz a Facebook hirdetéskezeléshez:
- a kidobott pénz;
- a kampányaid kapkodósak, rosszul beállítottak (azaz eredménytelenek);
- tudás hiányában nincsenek meg azok az apró plusz beállítások, amelyekkel igazán ütős kampányokat készíthetsz;
- mivel nincs sok időd, elmarad a kampány mérése;
- nem megfelelő kreatív készül;
- rossz a konverzió;
- nincsenek meg a megfelelő célzások;
- rosszul választod ki a célt, így a kampány csak lóg a levegőben, valódi eredményt nem hoz.
Kívülről általában a Facebook kezelése és hirdetési kampányok indítása gyerekjátéknak tűnhet. Egy jó kis kép itt, egy érdekes szöveg ott, mehet rá a pénz, és hátradőlve várhatod, ahogyan a célcsoportod tagjai egymás sarkát taposva vásárolnak, mint egy jól sikerült Black Friday-en – ha valóban létezik ilyen.
A valóság azonban az, hogy jó Facebook-hirdetést úgy csinálhatsz, ha érted azokat az apró, de annál fontosabb beállításokat, amiket muszáj szem előtt tartanod. Ilyenek lehetnek a Facebook-pixel beállítása, a remarketing vagy a kampányoptimalizálás.
De hogyan is lehetnél szakértője mindennek, ha neked egy céget kell vezetned, ahol alkalmazottak vannak, ahol adózni kell, ahol jó minőségű árura vagy szolgáltatásra van szükség?
Egy vállalat vezetőjeként neked sokkal komolyabb feladataid vannak, mint a hirdetéskezelés.
Mikor érdemes kiszervezni a Facebook-hirdetéskezelést?
Ha elhatározásra jutottál, hogy inkább bíznád szakemberek kezére a vállalkozásod Facebook hirdetéseit, fontos az időzítés.
Néhány dolgot figyelembe kell venned, hogy tudd, a céged megérett-e a Facebook-hirdetés kezelésének kiszervezésére.
Ebben mi is tudunk segíteni, hiszen pontosan az ilyen helyzetekre hoztuk létre ezt a webinárt.
Hiszen mi tudjuk, hogy a kiszervezés komoly döntés, mivel bizalom és szaktudás nélkül csak újabb csalódás érhet. Éppen ezért segítünk meghozni a megfelelő döntést.
Az ügynökség előnyei
Amennyiben megszületett az elhatározás, hogy szükséged van egy hozzáértő marketingügynökségre, aki kezeli a hirdetéseidet, tisztában kell lenned azzal is, milyen előnyeid származhatnak mindebből:
- az ügynökség rendelkezik a megfelelő szaktudással;
- behatóan ismeri a hirdetéskezelőt;
- azokat a beállításokat is elvégzi, amelyekre nem is gondolnál;
- megfelelően állítja be a kampányaid;
- marketingcélhoz rendeli a kampánycélt;
- izgalmas, élettel teli kreatívokat készít;
- egyénileg, személyre szabottan készíti el a hirdetéseket;
- elejétől a végéig követi a kampányokat, neked csak hátra kell dőlnöd, és várnod a beszámolókat;
- méri a kampányokat, és ha szükséges, optimalizál;
- riportokat készít, amelyből egyértelműen kitűnnek az eredmények.
Nem kell tehát bővebben kifejteni, miért is jársz jól egy ügynökséggel. Ha biztos kezekben szeretnéd tudni a hirdetéseidet, és eredményekre vágysz, jó döntés a kiszervezés.
Az ügynökség hátrányai
Hazudnánk, ha azt mondanánk, az ügynökségi hirdetéskezelésnek nincsenek hátrányai. Ezekkel kell számolnod:
- egy ügynökség plusz kiadást jelent a cégnek;
- az ügynökségi kiszervezés extra kapcsolattartást igényel;
- ki kell választanod a megfelelő ügynökséget, és ez nem mindig egyszerű.
Mi mindenben segíthet egy ügynökség a Facebook-hirdetésekkel?
Ha már sorra vettük az előnyöket és a hátrányokat, nem árt tudni, technikailag miért hasznos az ügynökségi kiszervezés.
A szakemberek az alábbiakban biztosan segítenek majd:
- beállítják neked a Facebook-pixelt;
- konverzióméréseket végeznek;
- weboldallinkek paraméterezése,
- megtalálják a legpontosabb célzásokat;
- tudják, melyik a leginkább célravezető hirdetésformátum az adott célhoz;
- jó minőségű kreatívokat készítenek;
- követik és optimalizálják a kampányokat.
Ezeken kívül a marketingügynökség költségei folyamatosan tervezhetők: az együttműködés elején fixáljátok a kereteket, így csak extra kérés esetén kell extra költséggel számolni. A beállított kampányok folyamatos futtatása folyamatos teljesítést is jelent.
Hogyan válaszd ki a megfelelő marketingügynökséget?
Ha már megszületett a döntés, az első lépés mindenképp a hirdetéskezelésre szánt költség meghatározása legyen. Lehetőség szerint egy tól-ig összeget szabj meg, így nem ér majd meglepetés.
Ha ezzel megvagy, ki kell választanod azt az ügynökséget, akivel dolgozni szeretnél. Bizonyos feltételek teljesülésével sokkal könnyebben választhatod ki a megfelelő szakembereket.
Jó, jó, de mik ezek a feltételek?
Az alábbi cikkünkben már foglalkoztunk a témával, de nézzük sorra a kérdéses pontokat.
1. Rendszer és stratégia
Az elején érdemes leszögezni, hogy mik is a célok, mik a preferált időszakok, milyen aktivitásokra kell odafigyelni a márkádat illetően. Ezután már ehhez kell szabni a hirdetési stratégiát is.
2. Márkaismeret
Ahhoz, hogy jól konvertáló hirdetések jöjjenek létre, ismerni kell a márkát és annak célközönségét is. Ezen ismeret megszerzését egy jó szakember mindig elvégzi, beleértve a konkurenciafigyelést is.
3. Technikai tudás
A fentebb összeírt technikai tudással rendelkeznie KELL, hiszen éppen ezért szervezed ki a feladatot. Ez már az első körben hamar kiderül.
4. Mérőszámok ismerete
Ismeri és tudja, mik a hirdetési céljaidhoz rendelt fontos mérőszámok, és ezeket vázolja neked.
5. Időszakok ismerete
A hirdetési kampányok és eredményeinek megtérülése, emellett egyébként minden marketingtevékenység is, jó esetben hosszú távra szól. Idő kell, míg jól beállítja a hirdetéseket és a fiókot, és idő kell ahhoz is, hogy jöjjenek a számok.
6. Szimpátia és bizalom
Egy jó ügynökség tudja, hogy ha rá van szükséged. Ha az árai túl magasak a te költségeidnek jelzi ezt. Azonban ha ez a kettő egy sávba esik, és még szimpatikusak is neked a szakemberek, egy gyümölcsöző és hatékony együttműködés jöhet létre.
Mert, mint minden emberi kapcsolatnál (még ha üzletről is beszélünk), fontos az emberi tényező.
Ha az a konklúzió, hogy szívesen kiszerveznéd a hirdetéseket, és úgy érzed, nem tudod, merre indulj, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk!
Ha hasznosnak találtad a cikket, és Te is szívesen kiszerveznéd a hirdetéseid, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, és egyeztessünk időpontot egy ingyenes beszélgetésre: